allt och ingenting + lite dans

helgen har varit bra, skönt med en ledig helg för en gångs skull!
fredags kvällen började med lite vin och sminkning hos nathalie med jenny innan det begav sig till Thao. trots att det inte var fullt med folk så var det rätt kul ändå, träffade en del man kände och fick skratta mest hela kvällen. sedan hade vi sleepover hos nathalie,, vilket alltid är lika mys. På morgonen (läs efter elva) när vi åt frukost och läste tidningen. jag har som rutin att alltid titta efter billiga utomlandsresor och vad hittade jag om inte en annons till kreta för 3995 riksdaler. Jag vet inte om det var spriten sen fredagen som höll kvar sig eller om vi bara fick ett infall men Nathalie och jag mest kollade på varandra med ett saligt leende på läpparna, ringde några samtal och vips en timme senare så hade vi en resa till kreta 24 april inbokad!  det ska bli så fantastiskt skönt att få ett litet avstamp innan studenten så ni kan inte ana! vi har pratat om det rätt länge men aldrig att jag kunde tro att vi faktisky skulle komma iväg! någon som blev mindre glad var dock kalle. Och det kan jag förstå eftersom att vi också pratat om att åka utomlands ett bra tag. men det är svårt att göra alla till viljes och isåfall vore det roligare att åka i sommar med honom typ en månad. well, det ordnar sig hoppas jag på :)

Lördagen spenderas sen hos kalleman, han var lite sur över kretaresan men jag fick honom snart på bättre tankar. Vi hade vampyrkväll med twilight och låt den rätte komma in. jag måste nog säga att jag hade trott att twilight skulle vara bättre, men well. den var verkligen inte dålig iallafall. annat kan man ju säga om låt den rätte komma in, den var hel skum och inte alls bra. bara jätte wierd, njae.

idag har jag vart hos kalle, sedan hem och städa en snabbis innan jag åkte på dansworkshop. Så himla skönt. jag har dansat sen jag var 8a utan uppehåll förutom när jag var som sjukast, och då var jag så envis att jag fick vara med och dansa ändå på några musikaler, även om det krävdes en hel del. anyway, just nu dansar jag ragga som är en blandning av RnB och afrikans dans, alltså mycket höfter och huvud osv. Det är så otroligt kul, man kan riktigt känna endorfinerna flöda! värt att testa! jag funderar på att börja ta salsa kurser, det ser så extremt sensuellt ut när man dansar det. hm tåls att fundera vidare på!  

nu ska jag hoppa in i duschen och baka en kaka till arkitektkopia som tryckte min bok, hur har eran helg varit?

btw, mitt hår vart bra! för en gångs skull. Lite guldiga slingor i mitt röda och så plattade vi det, im happy!
puss



Kommentarer
Postat av: Lissie

Vad underbart att spontanboka en resa sådär, skulle jag aldrig våga. Jag kan fundera ihjäl mig över ifall jag ska köpa en tröja för 100 kr eller inte. Snål eller ekonomisk? Kanske bara beslutsångest.

Anyway, hoppas ni får supertrevligt, känns ju inte helt fel att åka iväg en sväng när det är grått och slask utanför fönstret.



Håller med om ditt resonemang, förmodligen måste man se det bra i allt dåligt som händer för förutsättningarna för att må jättebra kommer nog aldrig finnas. Tyvärr... Men det ordnar sig väl på något vis till slut ändå.



Ha en fin kväll, kram!

2009-03-16 @ 19:25:44
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0