sisterhood

bästa stora syster kom hem som en suprise igår från göteborg, just när jag satt och utfodrade kallemann och hans vän axel med hemgjord morotskaka. Gissa om jag blev glad? så glad att jag ställde in min kväll med världens bästa. Vi tog en promenix, handlade räkor och annat gotti med papi på maxi och hade det jävligt bra! Synd bara att min ångest måste göra sig påmind som en molnande värk och min nattsömn har blivit inte alltför lång,varför just nu för?  ska iväg och träna med M snart så hoppas det går över..
efter träningen ska jag, syster och mami gå på Må bra mässan med bla. Paolo Roberto och Fredrik Paulini. Intressant si!

på tal om systrar, har helt glömt att berätta att min äldsta syster kom hem från Indien i förra veckan och vet ni vad hon hade för suprise åt oss?  jo hon har gått och blivit upplyst som det heter. alltså hon har konverterat till buddismen. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det men om det är bra för henne så är jag glad.

ikväll blir det mys med manvän kalle, vi ska laga våran specialare, typ som tacos fast med qorn bitar istället, för himla gotti.
Han har förövrigt bjudit mig på släktmiddag på söndag eftersom hans mamma fyllt år. Och jag har beslutsångest. En vanlig människa skulle sagt absolut klart jag följer med! men jag min tok velar, tycker det är jobbigt med matsituationer, speciellt med min laktos osv osv i all oändlighet. Jag vet att han förstår varför jag velar och vet om att jag tycker det är jobbigt även om jag inte sagt något, och det gör min generad också. jag skäms för jag vill vara en bra flickvän som givetvis följer med och inte en tråkmåns som itne kan följa med pga maten. men nu är jag ju lite så.. herregud jag vill ju inte ens vara med på mina egna släktingars kalas. herregud, dagens i-landsproblem va.

nä nu ska jag packa träningsväskan, puss och ha en bra lördag!


Kommentarer
Postat av: Lissie

Buddhismen, vad coolt! (ursäkta uttrycket;) Om det är någon religion som verkar lite vettig så är det ju den. Hoppas det blir bra för din syster. Tro är ju egentligen en högst personlig grej så jag tror inte att du behöver förhålla dig till det alls.



Förstod ditt resonemang i kommentaren på min blogg, antar att det är så det fungerar för min syster också.

Se till att ha en fin helg nu, kramar!

2009-03-07 @ 17:20:02
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0