solljus, 27 februari

Fredag, äntligen! ute är det solljus, inom mig börjar solen sakta skymta fram. Bestämde mig för att strunta i skolan, har istället tillbringat dagen sittandes utomhus på veranda trappen, först med frukost sedan med Nora roberts och kaffe. man kan börja skymta fräknarna nu i mitt annars vita ansikte. Det var länge sen jag bara var sådär. satt och läste i en bok för mig själv, utan krav, utan tankar, helt uppe i något.

igår frågade skolkuratorn mig när jag senast tog det lugnt, alltså verkligen tog det lugnt utan att springa upp och ner hela tiden.. jag svarade att jag inte minns, för det gör jag inte. visst har jag tagit det lugnt, suttit framför tv ibland eller datorn, men det har alltid varit något annat jag har hållit på med då, aldrig bara varit. så det har jag gjort idag, och det var så skönt. alla borde få göra det ibland.. nästa vecka ska jag ta tag i skolan, men det är nästa vecka det..

ska snart göra mig lite iordning, friskis med marina väntas sedan blir det mys. me like.. vi satsar på en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Lissie

Unna dig att ta det lugnt, det är så oerhört viktigt! Kramar

2009-02-28 @ 11:51:31
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0