Footloose, 22 februari

försöker baka bort en molnande ångest med chokladtosca åt syster tillsammans med bonnie tylor.  Gammal musik när den är som bäst,

i fredags bjöd mami oss på footloose, och herrejösses vad bra den var! det var länge sen jag har känt mig så uppfylld av något, så glad och så exentrisk över något. att en musikal kunde få mig på så bra humör! den var verkligen fabolus!

mindre fabolus var min lördagskväll. vad som skulle ha varit en utgång förvandlades till en myskväll med syster hemma. hon behövde det och jag själv var ju inte helt tiptop kanske, + att jag skulle få akupunktur idag. som vanligt när vi myser så blev det fruktsallad och glass, vilket är okej. men sedan skulle jag hoppsan hejsan smaka ett digestive som jag inte ätit på vad, fem år?  var får jag allt ifrån? men som jag gått och sukttat, ja luktat på det där kexet i över en vecka nu, ville så gärna ha och åh det var ju lördag tänkte jag innan ångesten kom och jag fann mig själv ligga gråtandes i mammas vaggande famn. vad håller jag på med tänkte jag för mig själv? så onödigt men samtidigt så gott. sådan ångest för en liten microstund av njutning. värt? nej egentligen inte, men ett steg längre på mitt tillfrisknande även om min kropp skriker fettovarning. att mensen är här och svullar upp kroppen gör ju kanske inte saken bättre.
funderar ibland på om jag kanske skulle sluta med p-pillerna så jag slipper mensen. men då kommer man ju till frågan om skydd osv osv. nejtack. jag får väl kanske stå ut med det lilla obehaget ibland.


ska fortsätta mitt becktittande, förlora mig i en annan värld för en stund och glömma bort allt vad elefantkroppar och ångest heter.


Kommentarer
Postat av: Lissie

Bra jobbat med kexet iallafall, även om det blev som det blev. Man behöver utmaningar för att komma framåt, eller hur?



Härligt att musikalen var bra också, skulle vilja se den!



Ta hand om dig nu, så ska jag försöka göra detsamma. Kramar

2009-02-24 @ 16:21:19
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0