Söndag

okej, jag märker ju att det här med blogg inte riktigt går som jag har tänkt mig. men jag ska försöka bättra på mig. snart.
anyway, helgen har varit lugn, oerhört lugn. på något vis tycker jag att de flesta av mina helger nuförtiden är väldigt lugna. om det kan berå på att jag jobbar typ varje helg eller för att jag spenderar den mesta tiden med kalle kan ju funderas på.
btw, så har han och jag, kalle alltså 8a månader tillsammans idag. det känns bra måste jag erkänna, det har gått så himla snabbt bara, ni vet när tiden bara rusar iväg och man inser det inte förrän efteråt.
Tid är förövrigt något som känns som om det bara glider ur händerna på mig. jag går sista året, vilket innebär ofantligt mycket plugg. och alla som känner mig vet att jag inte är den som gärna tar tag i saker på en gång, vilket innbär att det blir liggandes och växer på hög, tills mitt samvete mår så dåligt att jag får stor ångest och med en klump i bröstet gör klart det, som bäst i sista minuten. sedan har jag fått ett till jobb, vilket innebär att jag måste jobba i veckorna också, utöver det ska jag hinna med träningen, kalle och vännerna. och någonstans ska jag väl försöka klämma in mig själv också. men hellre full fart än att bara sitta hemma sysslolos vilket är något jag verkligen avskyr.

På tal om mig själv så känner jag att jag börjar falla tillbaka in i gamla vanor igen. Det gör mig livrädd för jag vill inte ha det så igen, men mönstret sitter i så starkt, likaså tankarna. och om man en gång börjar så fortsätter det och jag vet inte hur jag ska göra för at ta mig ur spiralen i tid. inte heller vem jag ska kunna säga hela sanningen till. det är i min natur att vara öppen och prata, för jag är sämst på att hålla saker inom mig, men det här vet jag inte hur jag ska kunna berätta för någon utan att göra alla besvikna. inte minst mig själv.

men hey, eftersom jag är lite av en optimist så hoppas jag på en ny vecka och nya tag.

ha en bra söndagkväll
love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0