allt eller inget





hoppsan, det här med upptadering går ju inte nämnvärt bra måste jag nog bekänna. inte för att typ någon förutom nathalie läser men iallafall. jag ska bättra mig :)

just nu är det bara så himla mycket att tänka på. skolan, jobb, träning, boyfriend, vänner, jul & julklappar, beslut som ska tas, familj som ska tröstas. listan kan göras milslång och min hjärna går på högvarv. jag har haft konstant huvudvärk i två veckor snart. det känns som om någon liten miniman sitter och borrar hål i det. och det driver mig till vansinne. trött är jag också ofta nuförtiden. min insparation står på noll. vilket typ suger eftersom min linje är beroende av just det. men jag hoppas på jullov och ny kraft! :)

julen är förrästen något som alltid har varit något magiskt, lång julfrukost med mammas hemlagade julbröd. vidare till släkten hos mormor & morfar och deras gigantiska julgran, kalle anka, senare hemmåt för lite mer julfirande med familjen och farbror.
på senare år så är detta något som har förändrats. numer åker vi aldrig till släkten utan firar jul hemma med familjen och fabror. något som också är genomgående är att varje år säger pappa iår ska vi inte ha så mycket julklappar. självklart har det inte blivit så, dock har jag en stor misstanke om att det kanske är precis så det kommer bli iår. inte för att det numer är julklapparna som spelar så stor roll, utan mer sammanhållningen. men inte ens den har vi iår. jag kommer sova natten till julafton hos kalle i nora. min äldsta syster börjar jobba klockan två, så förmodligen kommer jag inte hinna träffa henne. det känns ju lite vemodigt och tomt sådär. men jag hoppas på det bästa. dock stressar julen mig iaf, speciellt all julmat. i mitt huvud pågår ett krig för fullt, om mat, kalorier och vikt. tankar som jag trodde hade försvunnit men som på sista tiden har blivit allt starkare. kanske därför jag är så trött?

nu lät det som att jag tycker julen är världens tråkigaste, men det tycker jag ju faktiskt inte. jag älskar ändå julen. allt pyssel och bak som hör till. dagarna före är nog ändå mysigast trots allt :)

nej, nu ska jag göra mig lite respektabel, snart kommer kalleman och sedan är det julavslutning på dansen

love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0