nyår, 30 december

förlåt, jag vet! jag gör det hela tiden, men det här med regelbundenhet är helt riktigt inte min grej.
dom närmaste dagarna har jag enbart umgåtts med kalle eftersom han åkte iväg till filipinerna idag. så vi har gått på bio, lagar ubergod mat, umgåtts och bara mysigt.

har nyss kommit hem efter en lång promenad i karslund med syster, riktigt skönt var det. kallt dock. hörde rykten om tio minus i kväll, det blir najs för mina redan förfrusna fötter! naat

ikväll blir det aif först lite förande här med mina bästa, sedan ska vi iväg på en fest hos en kompis och sen blir det stan, efter det blir en överraskning vart det bär av. kul ska jag ha iallafall! <3

ångesten hänger fortfarande med mig som en tung ryggsäck och vissa dagar vill jag bara dra täcket över huvet, men jag vet vad det beror på.och just nu är den lite extra stark då jag har mens nu. dock inte min egen utan genom p-piller men iaf. jag undrar när allt det här ska gå över egentligen? kommer det som genom ett trollslag? kommer jag vakna upp en dag och bara sådär, pang, inte ha några tankar längre? jag hoppas iaf att det här nya året ska bli bättre än vad 2008 varit hälsomässigt. jag har utsatt min kropp för rätt stor press även om det det varit tusen gånger bättre än de andra åren. allt är så svårt att förklara och jag vet knappt vad som är upp och ner ut eller in längre. gosh
jag kan förstå om en del av mina vänner tycker att jag är tråkig, kanske inte lika glad längre eller lika äventyrslysten som jag brukar vara, eller lika festglad som förut. men jag måste få ha en sådan period också nu. jag måste bara få vara hemma, med min familj eller er och bara få vara, utan några krav. den där äventyrslusten kommer att komma tillbaka, partylusten likaså. låt det bara få ta sin lilla tid så jag hinner slicka mina sår.. det ända jag behöver är att veta att ni finns där, lyssnar och väntar. för ni är ändå mitt allt..

igår fick jag mig iallafall ett ryck av något slag, jag var så himla sötsugen pga mensen och i vanliga fall brukar jag bara ta några fikon eller så då , men vi hade inte det hemma och helt plötsligt fick jag något jävlar annamma i mig och tänkte att , jag har varken ätit pepparkakor elelr lussebullar iår, så sista dagen på årett ska jag fasiken göra. så jag, mami och papi myste till det med lussebullar, pepparkakor and some chocolate. och vet ni vad? det kändes så jäkla bra att kunna göra det! jag brukar ha som regel att inte äta sötsaker annat än på helgerna, men gud vad trött jag är på förbud. det här är ju självklart jätte töntigt, jag hör hur patetiskt det låter, men det var en sådan befrielse och jag ville bara delge mig den.


ha en super kväll nu, och riktigt festa in det nya året!
för det ska jag iallafall! <3


love


                                                                                                     
   skål! ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0