Lusselelle och Stockholm

sådärja,
* nymålade röda naglar
* packad väska
* Nyöverfört konto

snart tuffar jag och marina vidare till stockholm där det ska sittas lite barnvakt åt hennes lillebror, julshopping och annat allmänt mys.

gårdagen skulle ha bestått av party, dock blev det lite andra planer. efter att ha jobbat 11 till sju kände jag mig lite smått degig, halvt inflamerade ögon en opackad väska och med en tidspress jag inte riktigt kände att jag klarade av, sa jag tack men nej tack till klaras och tjejerna. vilket kändes rätt hårt eftersom jag äntligen skulle bli av med min klarasoskuld. men som sagt, det kommer väl fler gånger och klaras lär väl inte försvinna någonstans direkt.
anyway, det vart myskväll med pitabröd, stickning, naturgodis och min kalleman.

jag har funderat på en grej, jag tror jag har gått och blivit lillgammal. och det suger ju verkligen. jag har börjat tagit ansvar, jobbar häcken utav mig, har ett fast förhållande och festar inte lika mycket som jag borde göra i min 18års period. dock kanske det kan bero på att jag festade gärnet när jag var lite för ung. I don´t know. men jag planerar att lägga det på hyllan nu, för det börjar bli hyfsat boring.

på tal om lillgammal, mamma har lärt mig stickat. och jag tycker det är kul! jag sitter där i tv soffan med min stickning och glasögonen på nästippen. att mitt namn är kerstin förstärker bara bilden av en gammal mormor. kalle håller på och dö, men jag kan inte rå fört, jag tycker om det. dessutom har jag hört att det är populärt att sticka. så hey, jag kanske inte är så tråkig iallafall. för det är något jag är livrädd för - att vara tråkig. jag känner pressen när jag vareviga helg har sagt,
nej, jag kan inte följa med ikväll, jag ska jobba. heh. med ett ursäktande flin.
tur är väl att jag har så pass förstående vänner! <3

nejnu väntar inte tåget längre!
ha en skön helg, med många pepparkakor!

love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0